انشا

این وبلاگ برای انشا ساخته شده هست

انشا

این وبلاگ برای انشا ساخته شده هست

انشا در مورد حاج قاسم سلیمانی

انشا درباره سردار سلیمانی← متن و انشا در مورد سردار سلیمانی →

مقاله زیر دو انشا درباره شهید حاج قاسم سلیمانی است

  

انشا در مورد سردار سلیمانی (۱)

مقدمه: در این دنیای پر از ظلم و ستم یافتن فردی که در مقابل بدی‌ها قد علم کند بسیار سخت است. کسی که از هیچ دشمنی نهراسد و تنها ترسش از خداوند باشد. شجاع و دلیرانه به جنگ دشمنان اسلام و ظلم ستیزان برود و در آخر نیز جانش را در این راه فدا کند.

بدنه:همه ما جمله معروف ما ملت امام حسینیم را شنیده‌ایم. جمله‌ای که در جای جای شهر کنار عکس سردار دلها می‌بینیم. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد رشادت و حق جویی مظلومین عالم بود. او نه تنها دل‌ها را در ایران بلکه در اقصی نقاط این کره خاکی نیز ربوده بود.

سرداری که تواضع، فروتنی و رشادت را از دوستان و یارانش در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به یادگار برده بود. آری، چه زیباست اینگونه رفاقت‌ها. سردارها سال‌ها پس از جنگ و شهادت سرداران خرازی، همت، کاظمی و ... طاقت ماندن نیاورد و به آن‌ها پیوست.

مگر آرزویی زیباتر از شهادت در راه خدا داریم. چه مناجات‌هایی را سردار دلها در بحبوحه جنگ در سوریه با خدا انجام داد و در آخر نیز به آرزویش رسید.

او مرد میدان جنگ بود. شخصی که با ذکاوت، هوشمندی و تجربه بالایش بسیاری از نقشه‌های دشمن پلید را خنثی کرد. داعشی‌ها را به درک واصل کرد و از جان و مال مردم عزیز کشورمان در خارج از مرزهای ایران دفاع کرد.

لحظه‌ای پیش خود تصور کنید اگر سردار سلیمانی و مدافعین حرم در بیرون از مرزها به جنگ با داعشی‌ها نمی‌رفتند چه می‌شد. این انسان‌های تندرو و نا اهل چه بلایی بر سر کشورمان می‌آوردند. سردار حاج قاسم سلیمانی خاری در چشم همه مستکبران جهان بود. شهادت سردار آن هم اینطور مظلومانه به همراه دوست و یار شفیقش ابومهدی مهندس افتخاری برای مردم ایران و عراق بود.

هر کسی لیاقت تشییع جنازه‌ای همچون سردار سلیمانی را ندارد.

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند بیاد

نتیجه گیری:

خون سردار در رگ هر ایرانی جاری است. هر دشمنی که جسارت به خاک وطن نماید هر یک از این جوانان سرداری خواهند شد و به مقابله با آن خواهند پرداخت. این خاک خاک ایران است و سال‌هاست سرداران رشید همچون سلیمانی را تقدیم کرده است.

انشا درباره سردار سلیمانی
← متن و انشا در مورد سردار سلیمانی →

انشا در مورد سردار سلیمانی (۲)

مقدمه: اواسط دی ماه از سال ۹۸ به بعد حال و هوای دیگری خواهند داشت. این روزها رنگ و بوی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به خود گرفته‌اند. شهادت یکی از بی‌نظیرترین سرداران ایران زمین که با شجاعتش دشمن درس فداکاری به ما داد. سردار سلیمانی یک مرد آزاده بود.

بدنه:

بیش از ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین راهی را شروع کرد که قرن‌هاست ادامه دارد. تنها ظاهر و شمایل آن تغییر کرده است. دفاع از اسلام و مقابله با عقاید نابجا از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود. این سال‌ها سردار سلیمانی و یاران باوفایش به خوبی راه و روش امام حسین (ع) را در پیش گرفته بودند.

مقابله با داعش و دفاع از حرم زینبیه در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران خواب را از چشم دشمنان گرفته بود.

مرد میدان جنگ کشورمان، با شجاعت و صلابتی بی همتا در وسط تیر و خمپاره میدان داری می‌کرد. از هیچ کس و هیچ سلاحی نمی‌ترسید و با عزمی راسخ و مثال زدنی به مبارزه‌اش ادامه می‌داد.

سردار سلیمانی فردی متدین، با اخلاق و خانواده دوست بود. از چگونگی تربیت فرزندان ایشان می‌توان عشق به خانواده را دریافت کرد. او علاوه بر پدری مهربان و دلسوز برای خانواده خود، پدری معنوی برای همه مردم ایران بود. بدون شک سردار دلها زیباترین لقبی است که می‌توان به این بزرگ مرد تاریخ داد.

آرزویش رسیدن به شهادت و پیوستن به دوستانش همچون سردار همدانی بود. شهادت سردار سلیمانی به همه جهانیان نشان داد که مبارزه با ظلم و ستم ادامه دارد. شاید سردار از نظر جسمی پیش ما نباشد ولی روح بلندش در آسمان ایران همواره پرواز خواهد کرد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند:

با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.

نتیجه گیری:

راه سردار سلیمانی همواره ادامه خواهد داشت. همانگونه که سردار گفت ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم، زیر بار ظلم نخواهیم رفت. دشمنان از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ما بهره می‌برند ولی ما با اتحاد و همدلی همه این نقشه ها را خنثی خواهیم کرد.

از اینکه با دو انشا در مورد سردار سلیمانی همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با انشاهای نوشته بیان نمایید. این انشاها به صورت کلی بوده و مربوط به پایه و مقطع تحصیلی مشخصی نمی‌باشد. 


منبع:سایت ستاره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد